Je třeba hájit vyšší princip?

Je třeba hájit vyšší princip?

„Z hlediska vyššího principu mravního“
Své postřehy k ukázce zaznamenejte do pracovního listu a proberte ve skupině.

Je třeba hájit vyšší princip?

Vyšší princip (1960, r. Jiří Krejčík)


Je třeba hájit vyšší princip?

  • Jaké pocity ve vás ukázka vyvolala?
  • Napište čtyři vlastnosti, které podle vás má učitel z ukázky.
  • Uveďte, jaké vlastnosti a pocity mají v této situaci žáci z ukázky.

Je třeba hájit vyšší princip?

Přečtěte si text povídky „Vyšší princip“ v pracovním listě.

Zamyslete se nad následujícími otázkami:
  • V jakém období se děj povídky odehrává a k jaké události se vztahuje?
  • Jaký pocit ve vás povídka vyvolala?
  • Napište čtyři vlastnosti, které podle vás má učitel z textu.
  • Napište čtyři vlastnosti nebo pocity žáků vystupujících v textu.

Je třeba hájit vyšší princip?

Diskutujte ve třídě
  • Lišily se vaše dojmy z povídky a z filmové ukázky? Jak?
  • Znáte autora povídky a sbírku, kde byla publikována?
  • Jaké prostředky k navození dojmu používá film a jaké literatura?
  • Proč tuto povídku autor napsal?
  • Proč byla později zfilmována?

Je třeba hájit vyšší princip?

  • Přečtěte si ukázku z románu Aleny Ludvíkové a zaznamenejte postřehy do pracovního listu.
  • V jaké době se ukázka odehrává?
  • Napište čtyři vlastnosti, které podle vás má učitel z ukázky.
  • Uveďte, jaké vlastnosti a pocity mají učitelé z ukázky.

Je třeba hájit vyšší princip?

  • Sdílejte a diskutujte své postřehy z pracovních listů.
  • Který text se vám víc líbil?
  • Který byl pravdivější?